Praha, 16/04/2020

Akvizice umožní rychlejší implementaci služeb založených na využití umělé inteligence při řízení osobních a firemních financí. Společnost CRIF, která působí ve 30 zemích světa a  specializuje se na provozování úvěrových registrů, poskytování obchodních informací a systémů pro řízení úvěrových rizik a také na nabídku pokročilých digitálních služeb pro finanční instituce, dokončila akvizici společnosti Strands.

Strands se zaměřuje na vývoj a provoz služeb, které s pomocí umělé inteligence umožňují efektivní řízení osobních a firemních financí. Svá řešení poskytuje celosvětově více než 700 finančním institucím. Služby efektivního a intuitivního řízení a plánování osobních a firemních financí, které vycházejí z jednotlivých řešení společnosti Strands, dnes vyžívá přibližně 100 milionů spotřebitelů a firem.

Akvizice umožní společnosti CRIF rozšířit své dosavadní služby v oblasti řízení osobních a firemních financí (PFM/BFM - Personal/Business Financial Management) o komplexní řešení založená na podpoře umělé inteligence. Tyto služby přinesou bankám a dalším finančním institucím nová řešení zejména v oblasti otevřeného bankovnictví a umožní jim nabídnout zákazníkům velmi rychle nové digitální služby, které zlepšují zákaznickou zkušenost a reagují na nové potřeby zákazníků, kteří preferují především online kontakt.

„Tato akvizice je velmi významná i pro naše aktivity v České republice. Portfolio služeb a řešení Strands nám totiž umožní daleko rychleji a v komplexnější podobě realizovat již připravovaná digitální řešení pro společnosti z řady odvětví, zejména pak ve finančním sektoru. Služby založené na know-how společnosti Strands přirozeně navazují například na naše řešení digitalizace onboarding procesu. Zároveň umožňují rozšíření konceptu open banking mezi širší skupiny klientů i koncových spotřebitelů. To všechno v situaci, která bude výrazně akcelerovat širší poptávku efektivních digitálních řešení napříč mnoha obory,“ upřesňuje Petr Kučera, ředitel CRIF – Czech Credit Bureau, a.s.

Význam digitálních služeb totiž poroste nejen díky novým možnostem plynoucím z rychlého rozvoje informačních technologií, ale velmi pravděpodobně také v důsledku obchodních rizik, která přináší současná pandemie, ať už jde o omezení osobního pohybu obyvatel či o nižší tržby a tlak na úsporu nákladů.

„CRIF dlouhodobě vnímá vysoký potenciál inovativních řešení v oblastech digitální identifikace klientů, anti-fraud řešení nebo systémů pro automatizaci obchodních procesů. Řada z těchto řešení přitom může firmám pomoci i v současné nelehké situaci. Jako příklad lze uvést naši plánovanou ekosystémovou platformu poskytující analyticko-datové výstupy pro zacílení obchodních příležitostí,“ doplňuje Petr Kučera.